Niin tai näin, niin kaikkein parhaasta päivästä ei tämä päivä ollut. Aamulla nousin ylös tuossa seitsemän jälkeen ja keitin kahvia, jonka sitten jossain vaiheessa join (tosin muutaman tunnin kuluttua en pystynyt millään muistamaan, olinko minä tosiaan juonut aamulla kahvia, hmm!). Katsastin sähköpostit ja tein sitä sun tätä odotellessani, että kello tulisi sen verran, että pitäsi lähteä linja-autolle. Piti näet matkustamani Jyväskylään, koska minulla oli lääkärinaika "siellä jossain". No, sitten katsottuani, mitä sitä laittaisi päälleen, tarkastin linja-auton lähtöajan ja - VOI KAUHEAA, linja-auto lähtikin tunnin aikaisemmin kuin olin ollut muistavinani ja kello näytti jo sellaisia lukemia, että nyt justiinsa se linja-auto lähtee. Onneksi oli kello edellä aikaansa, ja pika pikaa vaan kassi käteen ja juoksuksi koko ajan mielessä vain yksi ajatus: "taksiko tässä pitää ottaa vai peruuttaa koko aika?" No, ilmeni sitten, että autoja lähtikin kaksi ihan 5-10 minuutin välein ja ehdin kuin ehdinkin sitten siihen, mihin olin aikonutkin.

No, eipä siinä kaikki ongelmat. Jyväskylässä oli kadut remontin alla ja kaikki linja-autot ajoivat ihan uusia reittejä. Minä onneton olen ihan ulalla Jyväskylän katukartan kanssa, ja sitten vielä satoi vettä ja olin taas, kuten tavallista arvioinut vaatetukseni väärällä tavalla. Etsi siinä oikea pysäkki ja odota seuraavaa vuoroa, että pääsisit kohteeseesi, siinä alkoi jo sisin täristä ja päätä jyskyttää pahemman kerran, jyskyttääpi muuten vieläkin, ei sen puoleen. No, löytyihän se oikea pysäkki kyselemällä ja linja-autokin saapui, kun oli kyllästymiseen assti odotellut.

No, ei siinä kaikki, sitten tehtiin tutkimuksia ja odoteltiin ja katsottiin ja juteltiin ja olisi pitänyt vielä mennä röntgeniin, jossa kaikki oli pimeenä ja labraan, jonka ovi oli lukossa ja taas odottelua ja kyselyä ja päätä pakotti kaiken aikaa ja sisin huusi: tahtoo kotiin! No, kaiken odottelun ja kiertelyn ja etsimisen jälkeen pääsin vihdoin lähtemään kotimatkalle, mutta ei siinä kaikki - sitten piti vielä odotella sitä takaisin päin tulevaa linja-autoa.

Kotiin kun pääsi, niin lattialla odotti mm.  kortti Milanosta ja USA:sta sekä Hollannista kolme kerta-annosta kaakaota. Jotain hyvää sentään päivässä siis.