1734712.jpg

Muisto (ei vaihdettavissa)

Salamanderin Viikonloppuvillitys volym 9 aiheena oli lapsuuden muisto. Vastaan haasteeseen tällä kortilla, joka ei ole oikein onnistunut, kun sen hät hätää tein illan pitimiksi. Siihen liittyvä muisto on sitten sitäkin arvokkaampi. Olin erään kerran isäni kanssa käymässä eräässä naapurissa. Siellä oli vielä vanha riihi, jossa muistaakseni käväisimme. Kaipa isällä oli jotain asiaakin käydä tuossa paikassa, mutta mitä, sitä en muista. Sitä vastoin muistan kotimatkan. Kävelimme illan hämärässä yli peltojen, läpi metsän ja, kun tulimme tielle, josta saattoi valita, kulkeeko pientä polkua läpi metsän vai meneekö hevostien kautta, niin isä halusi, niin kuin yleensäkin  mennä sitä pientä polkua, mutta minä halusin kävellä hevostietä pitkin. En muista kuinka vanha olin, mahdoinko olla vielä koulussa, mutta kaipa minulla jo oli ikää jonkin verran, koska isä antoi minun mennä yksinäni sitä hevostietä. Se hevostie oli leveämpi, mutta soisempi maasto kuin pikku polku, enkä tiedä, miksi halusin mennä sitä kautta, mutta niin minä kävelin yksinäni sitä. Mahtoiko minua pelottaa - eipä kai, sillä muistelen, että kyseessä olisi ollut jonkinlainen kilpailukin, kumpi ehtii ensin näkemään kotipellot. Aika kultaa muistot ja niin tämänkin. Muistelen, että olisimme olleet kuta kuinkin yhtä aikaa metsän laidassa, mutta ihan varma en voi olla. Muisto on kuitenkin kallis ja sydämeen kätketty.