Poems house!

Runola

Dans ma maison il ya challenge where you have to make a house. This is my house of poem. The poem is Saima Harmaja's Väkevä kukka (The strengtful flower).

Tämä talonmuotoinen haaste, jossa teemana oli runo on kutkuttanut mieltäni jo jonkin aikaa ja ei auttanut muu, kuin ryhtyä rakennushommiin. Tässäpä tämä siis on, minun runola, rakennettu Saima Harmajan Väkevä kukka -runon perustukselle.

Väkevä kukka

Saima Harmaja

Olen väkevä kukka, itänyt kuumassa maassa.

Imin mullasta voimaa unessa autuaassa,

minun teräni hehkuen kohosi aurinkoon.

Niin tuli pohjatuuli

ja repäisi kukkani irti,

niin tuli myrskytuuli

ja tempasi juureni pois.

Ilmojen pyörteissä nousin, vaivuin

vavisten, nääntyen, kauhua täynnä,

mutta en sammua voinut.

Mihin tuuli on varteni viskannut,

olen juurtunut uudelleen,

tuhat kertaa kuoleman jälkeen

olen kukkinut uudelleen.