1241866735_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Valokuva- ja runotorstain aiheena kaksoisolento. Sanotaan, että jokaisella olisi kaksoiolento jossakin - tiedä sitten, kuinka totta se on. Kaimoja minulla kyllä on vähän siellä sun täällä, on jäätelöä, polkupyörää, radioasemaa, mutta niitä kaksoisolentoja ei pahemmin ole tullut vastaan. No, onhan minut sekoitettu joskus siskooni, mutta vaikea meitä on  kaksoisolentoina pitää, niin olemme kuin yö ja päivä, ainakin luonteiltamme. Tässä kuitenkin muistui mieleen tuo vanha  valokuva, jonka olen sukututkimuksen puitteissa löytänyt ja saanut. Nähdessäni tämän kuvan ensi kertaa ajattelin, että johan on hurjaa: sehän on just kuin minä. Nyttemmin, kun silmä on jo tottunut, niin yhdennäköisyyskin on aika kyytiä karissut ja joudun toteamaan, että olen sittenkin:

Samanlainen,

 erilainen,

yksilöllinen.

Minä!

Siitä, kuka tuossa yli 100 vuoden takaisessa kuvassa on, en ole päässyt selville. Kuvan on ottanut I. Indursky, Wiborg. Uteliaisuus ja tiedon halu on valtava. Mahdollisuus löytää neula heinäsuovasta lähestulkoon mahdotonta. Mutta, kuka tietää, ehkä ...