palmusunnuntai.jpg

Psalmi 118

Riemun ja pelastuksen huuto kuuluu vanhurskaitten majoissa: Herran oikea käsi tekee väkeviä tekoja.
Herran oikea käsi korottaa, Herran oikea käsi tekee väkeviä tekoja.
En minä kuole, vaan elän ja julistan Herran töitä.
Herra minua kyllä kuritti, mutta kuolemalle hän ei minua antanut.
Avatkaa minulle vanhurskauden portit, käydäkseni niistä sisälle kiittämään Herraa.
Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle.
Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi.
Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.
Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.
Oi Herra, auta, oi Herra, anna menestys!
Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta.
Herra on Jumala, ja hän antoi valon meille loistaa. ---- ---- ----
Sinä olet minun Jumalani, ja sinua minä kiitän. Minun Jumalani, sinua minä kunnioitan.
Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.